söndag 6 september 2009

En himmelsk stund!

Hemma igen och några nystan rikare! Det blev en hel del - sådant jag sett på nätet, men som inte finns hos min garntant. Jag var inne på DEISYS DESIGN, resan tog längre tid än väntat och den affären ligger nära humanistiska institutet i GÖteborg (Det ligger en bit bakom Konsterhuset!) Ett nystan av NORO - det var illa svårt att bestämma vilka färgvariationer jag skulle välja, men det blev det blå som segrade. Hittade inga sjalspännen - det blev istället ett himalaya silke - i rött och svart till en löst stickad sjal. I ett hörn fanns förgarn - jag har inte provat att sticka med spunnet garn. En del får väl vara till invigningen av min spinnrock. Och så kunde jag inte låta bli det fantastiskt mjuka svarta silkesgarnet, som ska bli ett par spetsstickade muddar. Sedan fick jag rusa vidare - annars hade jag kunnat gå och klämma och känna en lång stund till fast affären skulle kunna rymmas i mitt kök!

1 kommentar:

  1. Tack för glada tillrop på min blogg! Kul att främlingar hittar dit fast den är alldeles ny. Fint arbetsförkläde du har gjort.

    SvaraRadera