fredag 18 juni 2010

En inspirerande resa

Igår var jag med mina slöjdlärarkollegor på den årliga slöjdresan. Vi besökte Sjöbergs hyvelbänksfabrik i Stockaryd, bankmuseet i Vrigstad och Norrgavel i Lammhult. Det var trevliga studiebesök och fantastiskt att se den broderade utställningen på bankmuseet! Men den största behållningen varje år är ändå alla samtal kollegor emellan. Det har varit lite trögt på hantverksfronten i vår och det har inte funnits varken tid eller lust för knasiga projekt här hemma, men nu...!!!

Idag var jag tvungen att stiga upp tidigt och sitta vid datorn och leta på Youtube. Vilken skatt! Så idag har jag övat på nålbindning (jo, jag har provat förut och det gick förvånansvärt lätt att följa den holländska filmen!). Missa inte del 2 och 3!

Dessutom surfade jag runt bland stickvideor, frivoliteter, virkning och makramé.

Dagens ord blev amimono som betyder stickning på japanska! Nu ska jag återvända till min amigurumi-nyckelpiga, som förhoppningsvis snart kommer att krypa in på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar