söndag 29 augusti 2010

Skrytsamt lycklig



Får man vara skrytsam? Får man vara lycklig? Har man spinnrock kan man vara både och - och stolt över det också! Det visade sig att jag gjort 9 härvor slarvgarn (regnbågsull från Åddebo ull som kardats slumpvis). Jo, några härvor är från förra året, men det har blivit 6 st denna sommar. Som vanligt glömde jag att väga allt garnet innan jag tvättade det, så jag kan inte säga hur mycket min lycka väger just nu, men det borde räcka till en kort kofta.



Jag har dessutom påbörjat städningen av mitt arbetsrum - höll på halva dagen igår - men det syns förstås inte... MEN jag hittade mer ull!!!! Först blev det ett vitt garn, det ska färgas för jag vill se hur det blir med tygremsorna (ett sönderrivet innerkuddetyg av syntet) och så kan man förstås passa på att slänga i lite garn och tyg till...

Vi var på teater igår. Den store Zarathustras fantastiska teater gav föreställningen S:t Göran och draken. Det fick bli inspiration till garn det med. Lite rött för kungens mantel, lite gult för den trånande lutspelaren, vitt och luftigt tyg för prinsessan Rosamunda, grönt för draken och brunt för S:t Görans häst och hans tunna till hjälm. kanske inte världens snyggaste garn, men roligt. Det blir lite stabbigt med många tygremsor i garnet, men kanske kan man ha det att sy väskor och skålar av? Hon som satt bredvid mig jobbar på ett företag som gör mattor, så jag har en idé med samma färger med stiliserat mönster. Den som lever får se...

Du som vill vara lycklig länge - skaffa en spinnrock!!!

2 kommentarer:

  1. Torr att jag ska försöka vara lycklig länge utan spinnrock. Känner att den skulle nog ta för mycket tid. Jag har tillräckligt många intressen som jag njuter av ändå. Men jag förstår att det är något speciellt med spinning, för alla som bloggar om spinning verkar helt frälsta.
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Underbart1 Fantastiskt! ursnyggt! bamsebäst! otroligt! kalasfenomenalt!

    helt enkelt asfin!!!

    mer tid i livet behöver jag och mindre onödigt tjafs som jobb och måsten :-)

    SvaraRadera