söndag 22 juli 2012

Mycket broderi, inget bloggande


Inget bloggande betyder förstås inte att jag varit overksam... Jag håller på med min fotoutmaning. Alla utom ett broderi är färdiga - men om det bloggar jag först när alla är klara! På vägen hem från vår minisemster hos mamma stannade vi vid Lerdalaboden i Jönköping och tänk! de hade just den sortens guldtråd som jag redan försökt hitta i tre butiker i Linköping. Det ska bli hår till mina solänglar. Passade på att köpa lite annat smått och gott, som praktiska måttband och en lite gullig låda att ha avklippta trådar och skräp i, bara för att det är semster...


Kunde inte låta bli att köpa en härva banangarn också. Det är mjukt och glansigt och färgen är gul och grön (på mitt garn alltså, det fanns förstås alla regnbågens färger i affären!). Vet ännu inte vad det ska bli av banangarnet, men man måste ju passa på! Det passade snyggt till sidentyget jag färgade innan jag åkte. Egentligen behöver jag ett mörkare grönt tyg, så endera dagen färgar jag lite till. Men det är enkelt att sätta på en kastrull och färga med yllefärger. Nästa gång ska jag prova med mycklet blått och mindre gult. Fast grönt sidentyg är bra att ha till annat broderi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar