söndag 23 augusti 2009

Den som vill vara lycklig länge köper sig en spinnrock!




Drakmakerskan har varit i Ängelholm idag! Och det var inte för att bada fötterna i havet -även om jag hann med det också... Jag har blivit en spinnrock rikare - Tack Ove och Asta för att just jag fick köpa den! Nu ska den oljas och skruvas ihop och sedan ska jag lära mig kabeltvinna garn och ja, det finns nog mer att lära sig på YouTube. Alla delar är uppackade och alla fanns med! Instruktionerna fanns med inlindade i tidningar från "Down Under" anno 1979. Min skatt står och väntar på min nästa lediga stund...

4 kommentarer:

  1. åh du bara måste visa hur den ser ut när du fått ihop den, jag är så nyfiken!!! Är det en gammal, är det en ny, hur gör man när man kabeltvinnar?

    SvaraRadera
  2. Va spännande! Kommer det bli ett litet spinneri hemma hos er nu?

    Hihi

    SvaraRadera
  3. Hej jag hittade din blogg av en tillfällighet, kul!! Jag har just nu ett inlägg med drakmotiv i min blogg hälsar Ann från Åland

    SvaraRadera
  4. Attans, du kunde köpt min!!;)Jag har fått den efter mamma. Vet du någon som e intresserad av en? Ny och handgjord! Kram Bittan

    SvaraRadera