fredag 12 februari 2010

Invigning!

Det blev inte mycket slöjdat under januari, men det blev en pingvin i alla fall! Sonen är jättenöjd!

OS

Nu är det dags för invigning!

Inspirerad av Ravelrys OS-satsning gör jag ett eget OS-projekt och utmanar mig själv. Jag har laddat med garn, stickor nr 3, en idé om en tunika i tyg med stickad halsringning och muddar.

Det ska bli 5 fyrkanter/ringar runt halsen med dominoteknik - om det funkar! Fast som vanligt kastar jag mig ut och tänker: Det kan fungera - jag provar! (Är nämligen lite osäker på hur det blir med sprundet fram och exakt vilken form stickningen kommer att få. Jag tänkte använda slätstickning och det blir ju inte kvadratiskt om man gör det i vanliga dominorutor.)
Ikväll blir det uppläggning!

1 kommentar:

  1. Intressant OS-satsning =) Du får satsa hårt under invigninshelgen. OS-veckan har ett speckat schema om jag känner mamma rätt. Ses snart! //Erika

    SvaraRadera