söndag 19 september 2010

En fluga

Nu har min halskrage utvecklats. Men om den gröna förlagan heter "Fjäril" och är stickad, så är min mer "Fluga" och det ÄR lättare att virka. MEN jag skulle nog ha tagit Black Molly istället för vitt, för vitt är verkligen ingen smickrande färg. Nu saknas bara en rolig knapp. Någon som har en plastfluga som ligger och skräpar???

Hann också trä på lite pärlor på sytråd, ett helt paket faktiskt. Det gick lite långsamt i slutet, men ett avsnitt av P1:s "På minuten" piggade upp mig. Det är fascinerande med pärlor. Jag är ingen pärlmäniska egentligen, men kan ändå inte låta bli att låta pärlraden slingra runt handleden och tänka på stenåldersmånniskorna i Skateholm som också dekorerade sig med klirrande rader av pärlor av djurtänder.  Vad det ska bli? - Garn förstås!!!

3 kommentarer:

  1. Tyvärr inga flugor i lådan, eller kanske... Om jag hittar en skickar jag den. Och till skillnad från dej så ÄR ja en pärlmänniska. Kan sällan låta bli att sätta dit lite pärlor, åtminstone när jag broderar :)

    SvaraRadera
  2. ingen plastflugeknapp har jag inte men många många andra knappar kom gärna förbi och kolla. du vet jag har ju hela min knappskatt

    SvaraRadera
  3. Sorry, ingen sådan men jag har något annat du kan hämta på min blogg...

    SvaraRadera