tisdag 3 april 2012

Lökkupoler


 
Nu har jag börjat med en broderitavla. Lökkupoler. Bilden från mitt nyinköpta skissblock har blivit en stor mall, 70x80 cm. Jag har börjat med bakgrunden. Återkommer när jag sytt den färdigt.
 

Måste också visa mina killars fina skålar som vi gjort på pysselklubben. De är kanske inte helt perfekta, men så slarvade mina barn ganska mycket. Vi har bara jobbat med ståltråd några veckor. Vi har gjort hjärtan, krokar, brödnaggar och nu skålar på fot. Pysselbarnen är jätteduktiga!!!


Och så har jag unnat mig en tur till garnshopen Astrid i Jönköping. Det fanns massor av fingarn. Det mesta var uschligt dyrt, men vackert. Till slut bestämde jag mig för ett nytt nystan med sidenresmor i turkost, ett ljusblått mohairgarn och två härvor ullgarn (det var rea på dem, 30 kr stycket var ett fantastiskt och oemotståndligt pris...). Tänk den som fick äga en garnbutik....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar