fredag 21 januari 2011

sockor, sockor, sockor

Nu tror ni säkert att inget blivit gjort hemma hos mig, men det är inte helt sant. Vi har kallt i huset så det har blivit många par sockor i höst. Har man väl gjort en socka blir det lätt en till och en till. Jag fick virka en korg att ha dem i också!
För en gång skull har jag lyckats fullfölja en beställning. Det blev sockor till systerdottern som ska börja på dagis och behövde ett par att ha i stövlarna - kanske blev skaften lite väl korta, så det fick bli ett par till.
Systerdottern hade dock dålig kläm på det där att ta på sig sockorna själv...
så det fick bli ett par tofflor också.
Och så räckte garnet till ett par randiga, oemotståndliga också... Nu ska de bara postas till lillungen!
Passade på att prova "Sock stop" som man målar på under sockorna som halkskydd. Vi får väl se hur det funkar.

2 kommentarer:

  1. Oh, jag har varit på jakt efter något "anti-halk-kladd" att sätta under sockor. Läst att Panduro har en färg som funkar, men Sock Stop låter ju ännu mer tillförlitligt. Får man fråga var du köpt den?

    SvaraRadera
  2. Någon dag ska jag också sätta mig o försöka få till ett par sockor. Har köpt raggsocksgarn, men har liksom inte kommit mig för. Såg förresten en gullig film om drakar ikväll ihop med barnen. Den hette Draktränaren och var så där lagom spännande för barn. Men jag förälskade mig i drakarna - särskilt de tecknade i eftertexterna.Kanske något att göra i papier maché. ;)

    SvaraRadera