lördag 5 mars 2011

En lurvig dröm

Det började bra, men... Ibland kan ens stickning se bra ut till en början, men efter hand inser man att det inte blev som man tänkt sig. Den här sjalen hade från början 4 varv tunt garn och 2 varv tyg-garn, men efter en kvälls stickning insåg jag att det blev snyggt, men stabbigt och inte alls som jag ville ha det. Det finns ju bara ett att göra då. Det känns hårt att repa upp allt, men det måste göras. Vem vill använda en sjal som inte blir bra? Sen är det svårt att komma igång igen, tycker jag. Den här gången gick det, fast när jag ändrade till 6 varv med det tunna garnet och 2 med tyg-garnet kunde jag inte låta tyg-garnet bara löpa med i kanten utan var tvungen att fästa varje ny rand, så tog det mycket längre tid att sticka. Annars är jag inte någon vän av fransar, men denna sjal skulle inte klara sig utan dem! 

Nu är sjalen äntligen klar, provad och funnen perfekt! Dottern ställde upp som modell (undrar om jag får behålla sjalen efter detta?).

3 kommentarer:

  1. den är gorgeous, awesome, fantastic, marvelous. helt enkelt bäst!!!

    SvaraRadera
  2. Men så är det också en "Skaparlust-sjal"!!! Det är klart den är snygg!

    SvaraRadera
  3. Tror inte att du får behålla den :)

    SvaraRadera