lördag 19 mars 2011

Mitt framför näsan!

Det var inte första gången jag hade ett ärende till Panduro i Växjö, men det blev som vanligt bråttom att komma dit och hem, så något nätsök efter stickbutiker i Växjö hann jag inte med innan. Döm om min förvåning när jag steg ut ur Pandurobutiken och får syn på garnaffären som jag letat efter precis framför näsan. UMBRA, mysigt namn och underbar insida - gud vad jag vill ha en egen garnbutik! Hon hade lagt tunna och tjocka garn av två sorter tillsammans utifrån färger (borde ha tagit ett kort!) längs en halv vägg, så att huvudet fylldes av tusen idéer på saker att göra. Det var ingen stor affär, men med speciella garn (inte så billiga dock!). Tyvärr hade jag ganska kort om tid och en väldigt tajt budget, men två garner kunde jag inte lämna affären utan. Det ena var ett danskt yllegarn i rött, orange och gult (som skulle kunna bli en underbar Candle Flame) med namnet Kauni. Det andra ett bomull/syntetgarn, Giotto av märket Colinette, handfärgat i gröna och turkosa nyanser. Kan det bli en vårsjal kanske, jag börjar tröttna på yllesjalar och hoppas att man snart kan byta ut dem. Tänk att detta garnparadis legat där, mitt framför näsan på mig, hela tiden!

2 kommentarer:

  1. Ja visst är det en underbar affär, man blir lycklig av sådana butiker. Åh du skulle vara med på broderikursen som jag är på nu i helgen det är alldeles jätteunderbart!!!

    SvaraRadera
  2. Garnaffärer... har lovat mej själv att inte besök någon garnaffär före syfestivalen på Elmia-mässan. Stora E och jag ska åka dit och klappa garn, känna på pärlor och knappar. Förhoppningsvis har jag en liten budget att handla för också. Kaunigarnet ser verkligen ut som Candle Flame garn.

    SvaraRadera