måndag 30 maj 2011

Färgförsök

I senaste Hemslöjden läste jag om Jeanette Schärings färgarbete och måste naturligtvis genast prova. Läs mer på Zickermann. Så i fönstret finns nu fem glasburkar med suspekt innehåll. Först var det rostiga spikar, björkblad och maskrosblommor, lite lökskal och svartvinbärsblad. Nu har jag stoppat i bitar av ylletyg (militärens vita filtar från Ö&B i Skänninge), yllegarn, en liten bit jeanstyg, en större bit tunnt sidentyg och några tussar kardflor. Vem vet hur detta ska sluta? Nu ska det stå och gojsa till sig några dagar, kanske några veckor... Jag hällde på kokhett vatten på växterna, vi får se hur det blir. Lökskalen har iaf gett stark färg på vattnet, redan nu. Jag skulle vilja gå en kurs med färgerskan i höst.  

1 kommentar:

  1. Jag är också väldigt sugen på den där kursen, ska vi? åh vad spännade jag behöver glasburkar sen är jag dig hack i häl med egna spännade färgningar.

    SvaraRadera