lördag 20 augusti 2011

Skolstart!

Nu har jag planerat färdigt slöjdåret för mina elever. Alltid samma dilemma - det ska vara lagom styrt så att det inte blir jobbigt och lagom fritt så att det är roligt nästan jämnt! I år kommer eleverna i år 5 första dagen och de ska få göra Atc-kort. Hoppas detta går vägen... För att underlätta för minnet av vad de kan  och vad vi gjort har jag gjort några inspirationskuddar att ha i fönstret. Redan innan sommaren hade jag en tanke att använda figurerna från Super Mario - de är så klassiska!!! Och söta! (Mario däremot får vänta till en annan gång.) Det blev samma småfigurer på alla kuddarna - i olika tekniker. På övre raden (från vänster) efterstygn och tygtryck, på nedre raden applikation med symaskin, applikation för hand med filtbitar (min favorit!) och nåltovade figurer. Det saknas en med korsstygnsbroderi - men det blir nog film i kväll, så det löser sig. Har också provat att göra några egna Atc-kort och det är befriande kravlöst. E gjorde ett med landskap. Hon blev inte hundra nöjd, men den var ändå ok. Det tog inte så lång tid, så hon hade kunnat göra om det utan att det blivit långtråkigt...om det inte hade varit så att det dök upp roligare saker att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar