torsdag 4 augusti 2011

Jag är i tidningen - igen...

Kanske kan det tyckas skrytigt, fast det tycker inte jag - det är mest roligt och jag passade på av två olika skäl att vara med i Värnamo Nyheter. Det första är att jag ofta vandrar runt på stan i medeltidskläder och kanske kunde det vara en god idé att försöka få folk på Ica att förstå att jag inte är helt knäpp - kläderna är min uniform när jag föreläser om medeltid. (Och sen vill jag aldrig i livet byta tillbaka till nutida klädsel den dagen.) Det andra är att jag passade på att göra reklam för Slöjdakademin. Vi behöver all reklam vi kan få!

Det blev ett långt samtal när reportern var här i måndags. Vi pratade om mina favorithantverk och hennes. Det är ett av målen i mitt liv att få träffa och prata hantverk med likasinnade. Då blir livet lite extra roligt!!! (Sorry, men texten vill inte riktigt bli tydlig, så om ni inte har Värnamo Nyheter, så får ni tänka er en massa pladder om kallfärgning, broderier, stickning, Slöjdakademin och medeltidsklänningar!) Nu ska jag packa inför resan till Gotland! Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. haha kul kul kul bamsegrattis till dig

    SvaraRadera
  2. Det var riktigt bra med reklam för slöjdakademin! Kul att de skriver om något annat än sport..... Det var inspirerande läsning.

    SvaraRadera