måndag 13 februari 2012

Halvvägsrapport!


Jag städar vidare i mitt arbetsrum. Nu är alla mina garnnystan instoppade bakom glas. Det var ganska många... Nu kan man botanisera utan att först gräva sig in i skåp och påsar. Det fanns en hel del växtfärgat garn i mina förråd, så det är därför det hänger små vita lappar från en del garn. Mitt huvud är redan fullt av idéer om vad jag ska göra med alla härliga garn. Vi får se vad det blir. Kanske nöjer jag mig just nu med att bara gotta mig åt färgerna i skåpet.

Även en del av tygförrådet har också fått plats. Ett är i alla fall säkert - vitt linnetyg att brodera på behöver jag inte köpa de närmaste 10 åren...

Soffan i arbetsrummet blev också bra! Vi trivs redan med den. Man kan sträcka ut sig i fullängd (i motsats till den förra som var något kortare!) och den är jättebra att läsa Kalle Anka i, säger barnen. De vill också prova att sova i den under lovet - och det ska vi nog kunna fixa! TACK, M!!!

3 kommentarer:

  1. Vá duktig du har varit, det ser ju kanonfint ut! Härlig känsla när man får ordning och reda.

    SvaraRadera
  2. Haha så fint det blir med garnet i skåpet, ser lyxigt ut.

    SvaraRadera
  3. Hej på er alla hos Maria!

    Så fint ni har i den blå soffgruppen och så perfekt ni passar i den b l å färgen!

    Hälsningar M

    SvaraRadera