måndag 8 juli 2013

Garnpåse med blommor

Nu har jag förvandlat mina afrikanska blommor till en garnpåse. Det gick åt några stycken, men denna gång använde jag Järbos soft cotton, så varje blomma blev ganska stor. Bra för någon så otålig som jag! Konstigt nog funderar jag på vad nästa projekt med afrikanska blommor ska vara och när och var jag ska köpa nytt garn. Kanske blir det en filt med många färger...

Jag har använt 5 olika färger (och då har jag bara använt det melerade till enstaka kanter), men det gick att göra många olika varianter av blommorna. Det blev en riktig matteövning att klura ut hur många olika varianter jag kunde göra. Det går att göra fler, men i botten ser man de varianter jag valde att använda. Det blev som en blomma av blommor.
Min garnpåse fick i alla fall virkade handtag. Det syns inte, men de är stoppade med en virkad remsa, ungefär som bandet som man drar ihop påsen med. Trodde att det skulle vara tråkigt att virka runt, runt, runt, men det gick fortare och fortare och plötsligt var jag klar.

Påsen blev kanske inte precis som jag tänkt mig, men den är redan färdigpackad med mitt jättenystan som ska bli nästa projekt - en tröja. Fast inte med afrikanskablommor! Lite semester får man ju när det är sommar.



 

1 kommentar:

  1. Fin! Har inte gett mej på afrikan flowers än. Tycker att de är jättefina.

    SvaraRadera