lördag 29 juni 2013

Både upp och ner

Den här veckan har M varit här och vi har varit på den numera traditionella årliga pilflätningsveckan. I år gjorde jag en brödkorg, för jag blev lite avundsjuk på M:s brödkorg förra året. M gjorde en korg, fast inte samma modell som jag gjorde förra året. Hon snöade in på att prova flera olika flättekniker.
  
Det var gott att träffa vara tillbaka i Tuddabo och träffa gamla vänner från förra året. Man får lite ont i händerna och speciellt i tummarna, men inte värre än att man kan stretcha bort det enkelt. Det är en njutning att få pilen att vara medgörlig. Det tråkiga är att nu hinner jag glömma det mesta innan nästa års pilflätningsvecka. När jag precis har nästan lärt mig grunderna, menar jag.
Det var en av tankarna med att göra två likadana brödkorgar. Men de blev inte helt lika, för den gröna pilen var lite för vacker för att bara kapa av när den andra korgen var lika hög som den första. Nu står de i hallen och luktar av sig, för sur pil luktar inte sååå gott.
Vi hann med ett besök på Vandalorum och Theselius möbel- och prylutställning också. Det var andra gången jag var där, men man ser hela tiden nya saker.

 Jag fick ett garnnystan av M, ett melerat i blått, lila och rosa. Började genast sticka, runt och hit och dit. Det blev sådär, kan jag säga... Faktiskt riktigt uselt! Till på köpet började garnet gå mot brunt. Jag måste nog fundera lite på detta... Tanken var nämligen god, men resultatet... Suck! Nu börjar jag på en ny stickning!!!
 

1 kommentar:

  1. Vad mycket kul du hittar på! Önskar dig en fortsatt riktigt trevlig och njutbar sommar!

    SvaraRadera