söndag 4 december 2011

Jag är drabbad!

Hjälp! Jag är drabbad.

 I det längsta har jag kämpat emot, men igår gav jag efter. Nu har Arne och Carlos nästlat sig in även i detta hus. Julkulefebern har drabbat mig!!! Det blev tovde bollar och stickade kulor. Randiga på tvären och längden och julhjärtiga. Tur att jag inte har köpt boken - då hade jag nog inte kunnat sluta. Men nu har jag iaf något att skicka till min julkulebytarvän!
E har också fått pysselfeber. Hon har gjort både julpynt och fluffigt täcke. Lagårn är smyckad med granris och kossan Emil ska få prova sitt nya rosa och (än så länge...) vita täcke. E hävdar att Emil är förtjust i täcken... 

2 kommentarer:

  1. Heja heja och välkommen i gänget av julkulestickning, Jag har inte gjort en ända kula efter boken men det är ju så typiskt mig att jag inte ens funderar över det. Bara att äga boken och bläddra i den ger inspiration att göra egna. Sån är jag!!!

    SvaraRadera
  2. Verkar smittsamt det där med julkulor :) Har än så länge klarat mej. Har så många andra projekt som vill bli färdiga.

    SvaraRadera