onsdag 28 december 2011

Lincoln-land

Vem kan motstå färgerna och stygnen i Britta Lincolns broderier ? Inte jag! Idag har jag rivit linne till 32x32 cm-bitar. Några har jag redan målat på. Inspirerad av art journal blev det gult, grönt och blått. Det är ganska mycket vatten i akrylfärgen och inte så mycket tanke bakom, mest kladd, faktiskt.
Färgen som blev över på glasslocks-paletten tryckte jag fast på en tygbit. Kanske kan det bli något...
Sen provade jag att göra tvärt om. Så nu har jag broderat rutor à la Lincoln, som jag ska måla strax! Ska prova andra enkla stygn också.

2 kommentarer:

  1. Kommer att bli jättefint! Jag gillar rutor, man kan göra så mycket av dem. Ska bli spännande att se vad som händer i dina rutor.

    SvaraRadera
  2. Hmm.... oj så mycket inspirerande jag hittade via din youtube-länk. Men idag ska jag ju städa och fixa inför nyår... Men ett litet klipp då och då kanske jag kan unna mej :)
    På listan att göra hamnade just en Art Journal. Inte för att jag målar så ofta, men det verkar himla kul att tillverka en.

    SvaraRadera