måndag 25 februari 2013

Dagar i Göteborg

Det var plötsligt snöfritt i Göteborg och min lördag var en dag av promenader bland garnbutiker, passade på att se på skor, kläder, design, keramik och gjorde en del fynd. Vi hittade en underbart trevlig bokaffär i Haga - Bokrummet i Haga, som sålde udda svenska och engelska böcker till mycket bra priser. En höjdpunkt var Canvas på Sveagatan där jag hittade inspirationsböcker, båda om textil konst. Det blev också en hel del sidenmaterial och plast att dekorera broderier med.

 
  En annan höjdpunkt var förstås garnbutiken Strikk, där jag helt oväntat föll för garn i oranga toner.
 
 
Jag fick låna en säng i Angered, vaknade tidigt och tog foton av husen och himlen. Somnade en stund och drömde om knypplade hus i stort format. Sen åkte vi till Kviberg för att gå på Syfestival. Den var inte så stor, trevlig, men den imponerade inte på oss. Själva husen var dock en överraskning med sitt slottsutseende.

 
 
Måste också visa mina senaste knyppelförsök. Nu övar jag på olika sorters blad. Det är inte så många nålar och knyppelpar, så själva knypplingen går fort, men det är förstås lite ovant och boken är på franska, med ganska konstiga bilder och det drar ner tempot.
 
 



 

2 kommentarer:

  1. Har planerat in Göteborg i sommar. Kommer att bli många garnaffärer för barnen att följa med till :)
    Låter som att du haft en bra helg.

    SvaraRadera
  2. Det var fantastiskt! och då har jag inte berättat om skaldjuren som vi fick till kvällsmat!!! Canvas, Bokrummet i Haga och Strikk var absolut höjdpunkter!!! Dit måste du ta dig! Både bokaffären och Canvas låg nära varandra och nära de fina kvarteren i Haga. Där finns också hemskt många matställen. Vi åt jättegod fisksoppa på en italiensk restaurang, men vi missade att gå in i Husqvarnabutiken (som har mycket tyger) mitt emot.

    SvaraRadera