torsdag 23 juni 2011

Nya burkar i fönstret!


Äntligen var det dags att ta upp garnet ur burkarna. De har stått i fönstret i tre veckor. Gissa om det stank!!! Undrar om det någonsin går att få bort ur garnet? Nässlorna var värst. Händerna stinker fortfarande och då har jag ändå diskat efteråt - ja, ja, ja, jag borde haft handskar... Jag återkommer med bild på resultatet när garnet torkat. 

Nu har jag stoppat i nya garnsnuttar. Efter en rensning i kylskåpet fick jag fyra nya glasburkar att fylla. Vad det blev? Jo, en burk med mosad jordgubbe och en med jordgubbste. Sen blev det en burk med en matsked gurkmeja och en med en matsked paprikapulver. I rabatten hittade jag lila stäppsalvia, så några blommor fick offra sig (förgäves ser det ut, för vattnet är alldeles klart...). Vad var det mer... fyra teskedar snabbkaffe och lite lökskal igen. Har jag glömt nån... jo, kylskåpsrensningen gav lite rödbetsspad, undrar hur det blir med ättiksinläggningen?

Jag tror att jag inte ska vänta i tre veckor denna gång. Två veckor räcker nog. Med tepåsen märkte jag att vätskan var klar redan förra veckan. Det hade nog räckt med tid, ska hålla utkik efter klar vätska denna gång.    

2 kommentarer:

  1. Bukar göra nässelvatten att göda växterna med, och det stinker verkligen. Så jag är glad att det inte doft via datorn den här gången :) Ha en bra midsommar och lycka till med de nya burkarna.
    Kram

    SvaraRadera
  2. ättikan i rödbetsspadet tror jag bara får färgen att bli mer permanent och inte känslig för blekning av sil och ljus i ett senare skede när du är klar. Jag har för mig att ättika är sånt man kan använda för att fixera färg med. Men jag kan ha fel.

    SvaraRadera