torsdag 30 juni 2011

sommar, sommar, sommar...

Värme är egentligen inget som jag tycker särskilt mycket om, men det betyder i alla fall sommar och sommar betyder handarbetstid. Massor av handarbetstid! Jag har startat lite lugnt med färgerierna. Nu har det blivit fem nya burkar, fyllda med växter från vägkanterna. Det är hederliga färgarväxter som renfana, gråbo, rödklöver och knoppar från Johannisört. Jag slängde också i några halvmogna svartvinbär i en lite syltburk. Vi får se hur det blir. Denna gång är det en knivsudd alun i varje burk.

Ett annat sommarprojekt är min turkosa kofta. Det är garnerna jag fick i garn&te-bytet, några garner från Umbra i Växjö och lite smått och gott som jag hittat i gröntukost eller blåturkost. Det är en uppifrån-och-nerkofta (på en höft i alla fall) och det mest anstängade är att se till att garnerna inte hamnar för ofta i samma randkombination.

Förresten har det nässelfärgade garnet fått komma in nu. En veckas regn, blåst och solsken har fått det att lukta lite mindre. Färgen är  - gul... Undrar vad jag ska göra med alla små gula snuttar av garn...?

1 kommentar:

  1. Jag ser att det garn jag ville ge till dig redan finns med i din turkosa garnhög. Den ser kul ut kommer bli asfin!!!

    SvaraRadera