fredag 6 juli 2012

Drömresa, igen

Idag har jag rest i drömmar igen. Låter det konstigt? Men man hamnar i ett speciellt tillstånd när man prickar, svårt att förklara, men lite drömlikt är det.

Idag började jag med två tomma händer. Det var en tanke jag fick när jag läste om aboriginer. De är mycket noga med sina berättelser och vem som helst får inte göra vilka bilder som helst. Men mina händer är ju mina och berättar min historia.

Ett annat skäl är att undersöka hur linjerna blir om man bara har två former. Formerna förändras och rundas av, men mitt tyg var inte så stort det syns så tydligt (ännu ett skäl att pricka fler bilder).

Jag höll mig till vitt, gult, orange och rött. Det är halva grejen att fundra över nästa varvs färg och blanda textilfärgerna till rätt nyans.

 


Det sista varvet är nästan helt svart. Det kommer inte att synas särskilt väl, men det räcker om man anar den. Tyvärr har en rad med orange som torkat försvunnit in i tyget. Ska fundera på om jag ska trycka om den raden och ha lite, lite vitt i färgen. 


Mellan händerna skapades ett mellanrum. Jag fyllde det med guldprickar. Nu kan jag börja fundera på hur inramningen ska vara...

2 kommentarer:

  1. Så fina! Blir sugen, men har ju typ 100 andra projekt på gång :)

    SvaraRadera
  2. undebart Maria, superfint!!!

    SvaraRadera