lördag 7 juli 2012

Smittsamma prickar!

Nu har även dottern och hennes kompis smittats. De prickade en lång stund. Naturligtvis började dessa hästtokiga tjejer med att rita runt en hästsko! Snygga färger, inte sant?



Fick renovera gårdagens prickbild med ett extra lager orange. Det såg ut som en tom rad mitt i. Det behövs bara en liten gnutta vitt i färgen för att den ska synas på svart tyg, men om den där droppen saknas sjunker färgen in i tyget och försvinner. Nu är jag nöjd!


Själv började jag med en egen prickbild. Denna gång är jag inspirerad av aboriginernas sätt att gestalta sin omgivning med drömbilder. Man ser väl tydligt vad det ska bli!? Fortsättning följer...


Det har varit en så varm dag (fast molning!), men på verandan var det ganska svalt ändå. Det var skönt att sitta och pricka till ljudet av ett stilla sommarregn. Min nya korg får förresten fungera som färgförråd. Synnerligen snygg och praktisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar