fredag 7 juni 2013

Ny tygaffär och nya impulser

Idag kom jag äntligen iväg till den nya tygaffären Tygboden i Värnamo. En trevlig affär på det hela, med lite lapptäckestyger, en del trikåtyger (med fina barnmönster!) och lite smått och gott som knappar, band och lapptäckeslinjaler. Hittade genast en burk med blandade band och kunde inte motstå några. Funderade på om man kunde tänka sig något gult eller blått med fina giraffer på, men valde till slut ett regnbågsrandigt tyg. Tipset var att klippa av ett gammalt linne och sy dit en kjol under bysten. Långrandigt eller, men  tvärrandigt är frågan... Fast först hittade jag faktiskt ett tyg som matchade mina träskosandaler. Det var en sån där liten tygbunt, med papper om, som man brukar kunna köpa i lapptäckesbutiker. Köpte ett svart tyg med prickar som passade till. Men det var ett ganska billigt nöje, för det var lite öppningsrabatt på tyget.

Nu ska jag fundera lite på tyg med rosor och prickar. Det känns som om jag har en idé på tungan... Under tiden virkar jag lite till på min knas-virkning.

1 kommentar: