måndag 17 juni 2013

Nytt, nytt, nytt!

 
Nu har den kommit! Broderade berättelser-boken har landat i min postlåda. En present från Broderiakademin som firar 20-årsjubileum. Har bläddrat lite och funderar på vad mina broderade berättelser ska berätta. Måste bläddra lite till alldeles strax!!!

I går startade jag äntligen en ny tradition. Jag tog med en nysydd tyg-, garn- och redskapsförvaring och åkte på Vandalorums nya utställningar med Mats Theselius stolar och pryttlar och Vera Nilssons tavlor. Det var lite speciellt att sitta i en Theselius-stol och brodera inspirerad av utställningen. Vad det blev? Det visar jag inte än, för jag behöver åka dit igen och brodera vidare. Fast flätverk och gitarr och runda former kan jag avslöjda att jag börjat med. Sen knöt jag ihop alltihop och åkte hem.


 
 
Hemma väntade ett oväntat projekt på mig. Nu har de små nystanen legat i en korg och väntat på att bli använda jättelänge. Ni vet sådana där mini-nystan som är så populära. Tio nystan blir en hel halsduk! Jo, hjärnan fattar att 10 nystan x10 gram blir en halsduk, men är det inte häftigt att så små garnändar kan bli en halsduk!!! Apropå garnändar, så är ju inte dominotekniken världens roligaste när det gäller garnändar! Fast nu är alla fästa och halsduken väntar på hösten.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar