söndag 2 juni 2013

Lila bröllop

Det var länge sedan jag skrev något på bloggen. Det är alltid mycket i maj. Men lite har blivit gjort i alla fall. En av mina kusiner gifte sig i helgen och jag matchade min klänning med en handväska. Mönstret är en variant av en väska med afrikanska blommor som jag såg på 365 saker du kan sticka. Jag gjorde den mindre, med platt botten (det är ett runt plastlock i botten) och en kort kant upptill. Inuti väskan sydde jag fast ett band med en liten karbinhake för att slippa leta efter bilnyckeln. Och det finns också en randig fickpåse i ett annat band, för att telefonen inte ska komma bort. Svart, vit och två nyanser lila och faktum var att bröllopet var matchat i lila! Brudgummens slips, dukningen och tvål, rosetterna på ljusen, handdukar och mattor på toaletterna, allt i olika nyanser av lila. De afrikanska blommorna var först knepiga att få till, men efter den tredje kunde jag mönstret så gott som utantill. De är så vackra att jag vill göra fler saker med dem. Vi får se vad det blir.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar