onsdag 1 januari 2014

Gott Nytt År!!!

Nu är det redan 2014! Det gick så fort i slutet av 2013. Visst blev det slöjdat - men inte bloggat. För en gång skull var jag faktiskt i god tid med att göra 2013 års julkula till julkulebytet. MEN jag glömde att fotografera den färdiga kulan!

 
Sedan dess har jag bara virkat. Virkat afrikanska blommor och fler afrikanska blommor. Tänk att jag aldrig tröttnar på dem! Det fjärde varvet är lite tråkigt, men när jag väl gjort det sista varvet tycker jag blomman blir så vacker. Det händer varje gång. Kanske för att jag anstränger mig att göra alla blommor olika. I min textila receptbok brer noggranna uträkningar av alla de möjliga kombinationerna ut sig. Det enda tråkiga är att musklerna blir lite stela.

 
Nu är de flesta blommor klara. Det är tyvärr brist på svart garn ( hos mig och i butiken), så jag kan inte göra färdigt kjolen än. Men jag har provat den och den funkar fint, fast det saknas två rader och en linning.

 
2013 var året då jag lyckades genomföra ganska stora projekt av många små delar. En oväntad prestation, som överraskat mig själv. Mitt "nyårslöfte" till mig själv är att göra en kofta. Jag hoppas att jag äntligen är mogen för det. Kanske en Ramona-kofta, om jag kan hitta något garn som kan passa. Det ska egentligen vara ett amerikanskt garn som heter Osprey, men det verkar inte finnas att köpa i Sverige. Jag hoppas att vi alla får ett spännande och kreativt år!
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Så fin den kjolen kommer att bli! Såg en sån på en kvinna på Syfestivalen och blev lite sugen. Ser fram emot att se den färdig! Hoppas även på att vi kommer träffas fler gånger under 2014! Kram

    SvaraRadera
  2. Men jag har bild på din julkula. Jag mejlar foton till dig!

    SvaraRadera