måndag 27 januari 2014

Halvfärdig kofta

Det går mest framåt med min Ramona-kofta. Mest framåt, men det har blivit en del upprepningar. Nu är själva livet klart. Jag har provat den och den verkar passa hittills.
En av detaljerna på koftan är raglanökningarna. Det blir fina ränder på sidorna. Tröjan är inte svår att göra (utom att förstå och lära sig amerikanska sticktermer).
Resåren i nederkanten är speciell med ett varv resårstickning och ett varv med bara räta maskor. Nu ska jag börja med ärmarna. Idag lyckades jag hinna köpa strumpstickor i rätt storlek, för jag är usel på att sticka med magic loop. Fattar liksom aldrig hur man gör och hur det går till...
 
Det har gått framåt med min halsduk också. Raden med garnnystan har kortats betydligt, Sjalen blev en verklig orgie av färger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar