måndag 3 februari 2014

så gott som färdig...

När man kommer till slutet av en tjock och bra bok är det svårt att lägga den ifrån sig. I helgen drabbades jag av liknade slutlängtan och stickade hela lördagen.
Redan på fredagen kände jag på mig att slutet var nära. Jag besökte både tygaffär och garnbutik och hittade svarta knappar. Det blev två helt olika knappar och hemma hittade jag två andra tänkbara knappar. Så just nu lutar det åt att jag köper 4 olika knappar till. En av knapparna hittade jag i en burk jag fått ärva efter mormor. Så det blir knappar är som är betydelsefulla på något sätt för mig.

 Men resten är klart. På tröjan alltså... Ärmarna är precis rätt längd, det stämde med maskantalet på alla resårkanter och trådarna är fästa. Nu återstår att blocka och sy fast knappar. 
 Här är förresten min broderihälsning. Första temat är mandala. Men sen är det slut med tjuvkikar. Broderiföreningen har också en broderihälsning så det blev mycket broderat i helgen - lite panik tills jag insåg att det inte är broderiträff förrän nästa måndag. Typiskt! Men det broderiet är superhemligt!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar