onsdag 6 juli 2011

Före och efter

Nu har det äntligen blivit sommar och det har änligen varit några svala dagar att ägna åt storstädning. Det senaste året har jag i princip tagit ut saker ur skåpen, lagt i påsar, burit ner och arbetat en stund och sedan burit upp påsarna och dumpat dem på närmast lediga plats. Inget system som är gångbart i längden förstås... Så här såg det ut när sommarlovet började. (Jag ber att få påpeka att alla saker på bordet är sorterade och staplade i högar, så detta är några timmmar in i städarbetet. Kan man inte se bordet...???)
Före...

Nu har är det många timmar senare och det ekar nästan när mattorna får komma ut och vädra sig. Skåpen är inte längre halvtomma och några påsar skräp har lämnat huset för gott. Titta man ser diskbänken!!!
Efter...
Vilken tur nu när jag har massor av idéer att förverkliga i mitt och Skaparlusts nya projekt. Missa inte vår utmaning på Slöjdakademins hemsida . Just nu kan du läsa om mina och Anns broderier med utmaningen på temat "mellanrum" på  Slöjdakademins blogg ! Var med och skapa med oss!!! Alla är välkomna. Vi jobbar med textil, men det finns förstås andra material att tolka ordet "mellanrum" i.

2 kommentarer:

  1. Mellansrum är ofta lika intressanta som själva formerna. Har nog några påbörjade i gömmorna, men blir sugen på att starta ett nu. Broderi är lagom stora projekt att ta med sej till badstranden.

    SvaraRadera
  2. Åh Maria Vilket rum!!! hoppas nu bara att lusten att skapa inte följde med in i skåpen ;-)Sånt kan nämligen hända när det blir för fint, likaväl som det kan hända att lusten fastnar i högarna.

    SvaraRadera