tisdag 6 oktober 2009

En utmaning mitt i prick!

Ärligt talat - hur svårt kan det vara att följa en beskrivning till punkt och pricka. Det är väl ingen utmaning, tänkte jag igår kväll när jag kastade mig ut i mönsterväljar-natten. Jag surfade runt lite och hamnade, förstås, bland Drops mönster. Var, om inte i mönstrens högborg, kan man väl hitta den perfekta utmaningen. Och då hör jag mig själv kommentera bilderna på modeller "... hm, om jag ändrar modellen lite där...och snor den där idéen... och byter färg... och...och..." Hm, detta förklarar precis meningen med utmaningen -inte sant!!! Jo, jag kanske kan lära mig ett och annat på detta äventyr!

Idag bestämde jag mig för att välja en söt knäppekofta á la Drops. Det fanns flera att välja på och det enkla valet hade varit en rosa med spetskant - men ack, nu är det så att jag inte är så bra på just färger och mönster, så det måste bli något med mönster, för jag stickar alltid enfärgat. Det får bli min egen privata utmaning till mig själv. Det visade sig också bli lite mer utmanande än jag tänkt för modellen ska stickas på rundsticka och sedan klippas upp. Det har jag inte provat förut. Det här blir nog mer spännande än jag trodde...!!! Hoppas verkligen inte att jag tagit mig vatten över huvudet, men jag drömde till och med om tröjmodellen i natt och det är väl ett bra tecken...

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig precis. Kul med fler tangodansare!

    SvaraRadera
  2. Lycka till, det blir roligt att följa!

    SvaraRadera