fredag 9 oktober 2009

Kris i utmaning

Jaha, är det inte precis vad man kunnat vänta sig - beskrivningen jag fallit för är inte purfärsk, så garnet har slutat säljas...!!! Suck! Det blev väldigt mycket nu, faktiskt alldeles för mycket. Det händer ju lite annat i mitt liv just nu, kalas för släkt och vänner och barnkalas, debattinlägg som ska skrivas just denna vecka om etnicitet och arkeologi och skriftliga omdömen till elever och så förstås garn och beskrivningar. Men så blev det lite tokigt, för garnet finns ju inte.

Efter ett tags funderingar har jag ändå beslutat att göra just denna bebikofta, jag hittar ingen annan som jag vill göra - jag har liksom bestämt mig. Det får bli ett ersättningsgarn istället. Drops Alpacka har samma stickstorlek och ungefär samma färger, så jag får utforska provstickningens möjligheter - det kan ju vara bra - för provsickar gör jag sällan. Det är klart att när man bara kastar sig ut i en stickning, så får man ju räkna med att repa upp tio gånger och börja om, men det ingår ju i Street-stickning! Ska man tvätta och nåla upp provbiten innan man kontrollmäter och vad gör man om garnet och stickorna inte riktigt matchar beskrivningen...??? Det blir knepigt att hinna prova både garnet, hinna köpa garn (det är alltid minst en halvtimmes kö hos garntanten) och prova att mönstersticka (måste nog ut på Youtube en sväng för att kolla in lite sticktips på den fronten) till på söndag om jag ska klara av två barnkalas på vägen. Behöver sova om allt ska gå i lås!!!

3 kommentarer:

  1. Etnicitet och arkeologi, det låter jättespännande! Är det till ngn tidskrift eller likande så man kan läsa det?

    Emelie

    SvaraRadera
  2. Jag läser arkeologi vid Göteborgs universitet just nu (på distans) och det är veckans uppgift att skriva debattartiklar på det interna forumet.

    SvaraRadera
  3. Nämen, det gör ju jag också! Fast jag har haft ett uppehåll ett tag nu, men ska ta tag i min Master-uppsats vilken dag som helst här. Vem är det som håller i kursen?

    SvaraRadera