måndag 5 oktober 2009

Utmaningen!






Min utmaning blir att dansa TANGO!

TANGO
Varje steg är exakt. Du följer mönstret till punkt och pricka. Stickfastheten stämmer, det blir jämnt och det blir som både du och designern har tänkt sig. Du använder gärna ”originalgarnet”, alltså det garn som även designern valt. Du är en trygg stickerska, och ingen kan kalla det du gör för annat än välgjort!

Tankar om TANGO

Jaha, vad kan nu detta bli, var första tanken. Sedan har jag låtit tanken ligga och gro ett tag och jag har nog landat i att det kanske kan funka. Nå, själva stickobjektet blir inga problem - det bara måste bli en bebiströja, eftersom min systerdotter ännu inte fått någon sådan. Det måste vara något urgulligt och supertjejigt... Det blir till att svinga sig ut i internetets lianer och att gå på expedition in i min garntants garndjungel. Jag är vid gott mod, lyckades ju faktiskt göra en hyfsad uppifrån-och-ner-kofta i somras -även om det var i bästa HIPHOP-stil (och koftan ännu är omonterad...). Det här ska bli spännande - tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar