torsdag 29 oktober 2009

Textilhelg i återbrukets tecken!

Nu har vi varit på utflykt, jag och barnen. Vi åkte till min väninna med symaskin, gamla textilier och lite stoppmaterial i bagaget. Vilken trevlig helg det blev! Barnen passade på att rasa runt i väninnans jättehus, medan jag och tre väninnor sydde om gamla lakan, t-shirtar och jeans till nya praktiska saker. Själv behövde jag en nya handväska med fickor (eftersom bilnycklarna och annat smått ständigt försvann ner i väskgapet för att endast med stor möda återfinnas...) och en garnväska till min SYTYCK-utmaning. Numera kan jag knappast klaga över ficklöshet, eftersom handväskan är gjord av tre jeansbyxdelar, så utsidan har två framfickor och fyra bakfickor. Det blev även några fickor i fodret.

Dottern sydde både gosedjur och kuddar, så det blev mycket sytt denna helg. Det blev både superkaniner och vetevärmande hjärtan.

Tack för att ni finns pysseltjejer!!!!

2 kommentarer:

  1. åh översta jeansväskan gillade jag supermycket hmm den idéen måste jag nog låna.

    SvaraRadera
  2. Vilken skojig helg ni måste ha haft!!! :P

    SvaraRadera