söndag 1 augusti 2010

Drakrike...


Det är bara att erkänna, jag suger på hushållsarbete, matlagning och annat som passar i ett hem. I mitt drakrike behöver man bara göra roliga och vackra ting, klurigheter och experiment duger också och nyfikenhet och fantasi. Jag är nog ganska omöjlig... Igår kardade jag och spann gladeligen nästan 4 hg garn. Slarvgarn, jag menar snabbkardat och ömsom tunt, ömsom fnurror, men vackert, vackert garn, som gör en glad och stolt ända in i själen. Nu hänger garnet på tork i vinden och bara väntar på att få nystas och stickas. Hälften av garnet är till min Candle Flame, som tydligen behövde mer garn.

I mitt rike är det normalt att borsta håret och spinna 2 meter snöre av resterna ur hårborsten och inse att man kan vända på processen, så att tenen är stilla och fingrarna snor spånadsmaterialet. Och att drömma om en egen garnbutik...


Och så glömde jag visst att visa mitt halsband jag gjorde till det senaste bröllopet. Att ens urringning är djupare än brudens vill man ju inte råka ut för, så jag kompletterade min axelbandsklänning med ihopsydda virkade rundlar och blommor. (Inte min egen idé dock, utan snodd från nätet - fråga inte var, för det minns jag inte.) Om man har en virkad kaskad runt halsen känner man sig inte det minsta bar i kyrkan.

2 kommentarer:

  1. Låter som ett ganska bra rike :) Hade det inte varit för att jag faktiskt tycker att det är kul att laga mat så hade jag nog inte varit så huslig heller. Städning är inte min starka sida. Måste hitta hitta på olika sorters belöningar för mej varje gång...
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. åh maria kan inte jag få flytta in i ditt rike, mitt liv har för få timmar på ett dygn, för kort semester, för lite tid till allt kul jag vill göra och som om inte det vore nog tror jag att det dessutom riskerar att bli i mitt tycke ett alldeles för kort liv...

    SvaraRadera