onsdag 28 juli 2010

Garn och te


Idag kom ett paket. Det föll ner i knät och var sådär mjukt och lockande. Vem kan motstå mjuka paket om man vet att det döljer sig något garnigt inuti? Det var bara att riva upp och trassla upp bubbelplasten - och där var de. Tre lila Dorps Alpacka ramlade ut tillsammans med ett te med namnet Bristande knoppar. Teet har jag redan provat. Det var en blanding av svart och grönt te, med blåklint (som värmde mitt östgöta-hjärta), äpple och svartvinbär och det var gott.
Stort tack till Jeanette som skickade paketet! Nu kan jag prova att sticka något skirt, en sådan där tunn och spetsig sjal, som jag inte provat ännu. Jippie! Jag får en anledning att surfa runt och leta mönster!!!

1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med paket! Det kommer nog bli fler byten för mej. Det eller beställningar på nätet är ett säkert sätt att få trevliga saker i postlådan.
    Ses!

    SvaraRadera