lördag 30 juni 2012

En dag med pilflätning


 

Idag har jag och Garn-misan varit i Tuddabo och provat på pilflätning. Vi började med varsitt blomstöd i färsk gul pil. Vi fick sätta pilstöden i praktiska hållare, som ser ut som ljuskronor utan upphängningskedjor. Den gula pilen var röd i toppen, så kanten blev snyggt randad. Pinnarna nertill ska tryckas ner i jorden hemma i min trädgård.
 

Nu har jag börjat på en korg. Det är pinnigt värre, men morgondagen lovar att bli bra. Det är lite hårt för fingrarna i vissa moment, men roligt. Korgen jag gör nu har en träbotten och imorgon får jag börja med att välja färg på första randen. Det finns många färger på pil, allt från mörkt brunt, röda nyanser av brunt, grönt, blått och gult, så jag måste sova på saken.


1 kommentar:

  1. Trevligt, trevligt! Du har verkligen fått blodad tand och hålla på med flätning. Vilka fina grejer du gjort! Ha en underbar sommar!

    SvaraRadera