fredag 17 juli 2009




Äntligen!
Nu är min drake färdig! Jag är riktigt nöjd!!! Den blev lagom söt och ilsken.

Denna gång kom jag på att jag kunde låta den ljusa gröna tråden möta den mörkgröna i båda sidorna, så att jag slapp att hela tiden ha en medföljande tråd inuti virkraderna. Det blev mycket lättare att virka då! Till all lycka hittade jag några plastknappar i orange (som jag inte minns att jag köpt) i min scrapbooking-väska. Det gick bra att skrapa bort lite av metallen på baksidan och måla pupillen med akrylfärg. Både vingar och ben fick "ståltrådsskelett". Jag har alltid tyckt om ståltråd! Man kan göra det virkade ganska smalt och sy eller virka ihop kanterna runt själva ståltråden.

Min son vill också ha en drake, men jag är inte så bra på att göra flera av samma sak. Nu har jag ju löst alla klurigheterna med att göra en drake - och inget mönster har jag för jag virkar på känn efter en "inre" bild. Nästa projekt får bli något helt annat...

3 kommentarer:

  1. den är helt underbart söt och alldeles förtjusande farlig med det där gapet,vem vill inte ha en sån drake är ju snarare frågan. Men jag vet vad du menar det är aldrig kul att göra två lika. det är därför jag hatar sockar.

    SvaraRadera
  2. Kanonfin! Vilken blick draken har! Visst är det trist att göra två lika dana.

    SvaraRadera
  3. Otroligt söt drake!

    SvaraRadera