torsdag 30 juli 2009

Sticka småvarmt

Hittade en bok i förrgår, STICKA SMÅVARMT, av Johanna Wallin, från Prisma. Där fanns både basvarianter av mössa, vantar, fuskpolo, strumpor och benvärmare och dessutom många roliga varianter med i-snoddar och flätmönster. Lagom stora projekt för mig som har dåligt med tålamod för stora enahanda saker. Den rekommenderas VARMT!

Till råga på allt hittade jag 500:- kronor som låg och skräpade i en låda och dessa använde jag raskt på Ek's lilla bod. Det blev garn till en gladsjal - jag har redan börjat, lite alpacka till fuskpolo och några nystan Drops Fabel och några nystan lingarn (egentligen för disktrasor, men jag har en annan plan för dessa nystan - återkommer om det vid ett annat tillfälle... ). Och så lite olika stickor i stl 2 och 2,5. (Mina gamla var skrapade för jag har stickat med ståltråd..!) Tur att det ska bli regnigt väder de närmasta dagarna!!!

1 kommentar:

  1. åhhhå vad det ser gladigt och kuligt ut, 500:- är en mycket bra sak att hitta, och du utnyttjade dem väl. BRA GJORT!!!

    SvaraRadera