torsdag 9 juli 2009

Garnköp!
Skulle BARA gå in på Ek's lilla bod igår kväll på väg till mataffären och fråga efter min mössa och leta efter ett limegrönt bomullsgarn i samma nyans som jag redan gjort slut på till min virkade drake. (Det är inte så lätt att bara gå in i denna butik. Man får goda råd, nya tips och goda samtal med likasinnade, det tar tid, men det är underbart! Sambon ringde och frågade varför det tog så lång tid att handla mat...) Jag kom därifrån med inte bara min mössa och ett bomullsgarn, utan också tre nystan av ett bomull/viskosgarn i drakfärger och ett lingarn till en disktrasa. Tack ock lov att stället har en fyndbod, så plånboken grät inte heller! En lättstickad disktrasa för 40:- är ju som hittat. Den är redan så gott som färdig, jag måste ju prova om den funkar. Jag blev också sugen på ett mjukt och glanisgt lingarn på rea som skulle bli jättefint - men till vad???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar