lördag 4 juli 2009

Liebherr-crochet



Nu är den äntligen färdig!!! Den är inte så stor, bara ca 12 cm hög, men jag är supernöjd. Den ser sådär lagom hemgjord ut, lite vinglig i kanten!

Det var jättekul att virka efter ett foto - man måste hela tiden avgöra hur man ska få till formen och fundera över hur noga man ska följa förlagan. Det var pilligt att få dit alla detaljer, som slangar, saftblandarna, avgasröret och gripklorna framtill på skopan. Det passar mig precis, hellre ett enda speciellt exemplar än många likadana.

Min sambo blev nöjd - det är ju det viktigaste!!!







2 kommentarer:

  1. men herregud vilken fininggrävskopa. Vilket jobb den ser kalasfin ut. Jag har fått en bok av min sambo med förklaringar till såna där aligurumi, den skall jag sätta igång med så fort jag bara hinner men det är några andra projelt före.

    SvaraRadera
  2. Hittade din sida och jag tror jag skall börja lära mig virka... :) Ska bara bli pensionär först så jag får lite tid över.
    MVH - Christians mamma

    SvaraRadera