torsdag 9 juli 2009

Drakmössa
En av anldeningarna till att jag startade denna blogg var att jag gjort en mössa till en sticktävling. En drakmössa förstås! Den har inbyggd halsduk (= svansen med alla små gröna i-stickade spetsar!) och ett huvud som kan fästas med en broschnål uppe på själva mössan. Jag började sticka i stjärtdelen och slutade med nosspetsen! Allt garn har jag spunnit själv. Det enda som är lite irriterande är att jag beställde svart okardad ull, men fick något som mer liknar mörkbrunt, eftersom det var en deadline i tävlingen så hann jag inte skicka tillbaka ullen. Det är svårt att veta vad man får när man beställer via nätet... Annars är jag jättenöjd med den färgade regnbågsullen från www.addeboull.com . Den har jag använt med eleverna i skolan och det blir alltid så snyggt i tovade bollar och spunna trådar. Nu har jag äntligen hämtat hem mössan från http://www.ekslillabod.se/, men jag vann förstås inte, för det var många andra mycket fina och roliga mössor med.

2 kommentarer:

  1. Kul mössa och varmt välkommen till gemenskapen i Stickringen. RingSurf har på eget bevåg bytt bort gamla namnet, är inte riktigt glad åt det.
    Lena

    SvaraRadera
  2. Din mössa var i alla fall klart roligast av tävlingsbidragen.

    SvaraRadera