torsdag 8 juli 2010

Spinn-dag


Igår var jag hos http://skaparlust.nannox.net/ . Jag kompletterade utbudet av sländor och kardor med kardmaskin och diverse spinnredskap. Det är inte så lätt att göra garn med slända. Dra ut ullen, låt den snurra ihop, dra ihop ullen, låt den snurra... Det blev en hel del garn, alla var så duktiga. och jag har fått nya spinnidéer - massor! Nu vet jag till exempel hur jag ska liva upp min samling av finull - blanda den i kardmaskinen naturligtvis, att jag inte kommit på det själv! Tack för den idéen.

Min kompis förtjusta utrop över att äntligen ha klarat av att spinna på spinnrock var underbara!!! Titta så bra det gick!

Om jag inte blivit tillfrågad hade jag inte beställt böcker och tagit fram alla redskapen, så det var verkligen kul att få vara med. Den som tycker om att spinna och vill vara lite vild kan spana efter boken Intertwined av Lexi Boeger. Vilka tokroliga härvor! Här kan man se exempel http://www.pluckyfluff.com/ .

Här kommer mina bokköp (Adlibris) och mina favoritblommor blommar äntligen!
Vi hann också med ett besök hos Ek's lilla bok och ja, det blev lite garn... Mest påtgarn till barnen, men några oemotståndliga mini-nystan och två bandgarn. Kunde inte hålla mig utan var genast tvungen att prova de senare. Lite klurigt mönster, men garnet var så tjock att istället för 20 maskor i originalmönstret har jag bara 4 maskor... Vi får se hur det blir...

4 kommentarer:

  1. Det verkar som om (nästan) alla bloggar jag läser just nu håller på och spinner. Själv utökar jag garnförrådet ändå. Fast det ser härligt ut med alla färgschatteringar i garnen.

    SvaraRadera
  2. Mina pioner är utblommade :( Får vänta till nästa år. Suck.

    SvaraRadera
  3. Hej Maria, vilka fina garner du har spunnit, jag vill också prova! Du har något att hämta på min sida! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. åh superstörsta tacket till dig Maria för en alldeles underbar dag och tack för att jag fick pröva din spinnrock. Jag är så tacksam.

    Nu har min spinnrock kommit och det är såklart en sån där gammal traditionell, men en dag när du har lust får du gärna komma förbi och se hur den ser ut och vad som saknas.

    Bamsestörsta kramen till dig för en underbar dag.

    SvaraRadera