torsdag 15 juli 2010

Stockholmsbröllop

Min syster gifte sig i helgen och vi tillbringade några väldigt varma, men underbara dagar i huvudstaden. Det var ett litet och trevligt bröllop och brudparet så väldigt lyckliga ut.

Min syster hade också lyckats skaffa fram ett hotellrum med vidunderlig utsikt, inte sant? Här sitter jag och stickar på min Candle Flame Shawl med utsikt från Sofia kyrka, via Vasamuseet och Gröna Lund till nästan hela Hammarby Sjöstad och Hammarbybackens nedersta del. Där uppe på 11:e våningen hade jag kunnat sitta och betraktat världen betydligt längre än jag fick chansen till.


Brudparet förärades ett par kuddar i bröllopspresent av oss. Det var dels för att jag här i Småland lärt mig att förr i tiden satte man brudparen här i trakterna på sådana "hyenden" under bröllopet (fast jag nöjer mig med att brudparet sitter på dem alla andra dagar...!), dels valde jag lapptekniksmönstret "Doubble Wedding Rings" med symboliska färger och mönster - mycket hjärtan!!!!

1 kommentar:

  1. Mycket fina! jag bara antar att de blev väldigt nöjda. Vilken utsikt, jag hamnar alltid i hotellrum med utsikt över en sjaskig bakgård eller högt upp som attan. När vi var i Prag jag och en vän vaknade vi på morgonen och drog undan gardinerna, ojoj vilken dimma!!! tills vi tittade ner och insåg att dimman kom från skorstenen på huset intill!!! :-D

    SvaraRadera